Bijna in Limonge

28 april 2016 - Aureil, Frankrijk

Weer 2 bijzondere dagen achter de rug.

Gisteren een prachtige zonnige dag met aangename temperaturen alleen in de ochtend was het koud. Ad en ik zijn vroeg vertrokken en 2 Amsterdammers, Ben en zijn vrouw Paulien zeiden dat ze hetzelfde adres voor de avond hadden geboekt. Voor we vertrokken had ik voor die 2 nog koffie gezet. De natuur is prachtig en onderweg spot je in de ochtend allemaal dieren en allerlei vogels, zelfs een brutale bunzing bleef ons aanstaren, helaas mijn fototoestel niet snel genoeg bij de hand. Deze ontkwam niet aan mijn fototoestel.

CIMG1206CIMG1204

Toch weer ruim 30 km gedaan gisteren en weer vele mooie dingen gezien, wat een mooie natuur ook.

CIMG1207CIMG1208CIMG1211

Ook wordt je iedere keer weer aangesproken en verwonderlijk geluisterd als je verteld dat Ad en ik in Nederland zijn gestart. Sommige maken er een hobby van

CIMG1213CIMG1216CIMG1217

Toen we gister namiddag arriveerden in Les Billanges troffen we bij onze gastvrouw Villegoureix nog 2 Nederlanders aan, Jan en Toos uit Best. Na een geweldige maaltijd en een lekker wijntje van de gastvrouw hebben we gezellig nog zitten kletsen bij de open haard.

Vanmorgen waren we al vroeg uit de veren omdat we een lange tocht voor de boeg hadden. Zo gepland dat we morgen een korte etappe hebben naar Limonge en er een beetje een vrije dag van kunnen maken.

Zoals gezegd vroeg vertrokken met het ijs op de weide.

CIMG1222

Een koe kijkt je even later verbaast aan maar het zonnetje scheen en de handen werden al snel ijsvrij van het klimmen en dalen.

CIMG1223

En dan geniet je weer van de omgeving, oja pijnlijke voeten ook haha

CIMG1224CIMG1225CIMG1226

Hoogtebord niet gezien ff repareren met ducktape

CIMG1227

En dan komt je een zonderling tegemoet..... Hij woont in Duitsland 100 m van de Deense grens en is vorig jaar op 1 juli thuis gestart. Hij is te voet naar Rome gelopen met een budget van 1€ per dag. Van Rome is hij via noord Spanje o.a. Girona naar Santiago de Compostella gelopen en nu terug op weg naar huis. Een paar dingen uit zijn verhaal, hij moest 30 km lopen om de baseliek in Rome te bereiken en toen hij naar binnen wilde moest zijn rugzak af en om die in bewaring te geven wilde ze vijf euro van hem. Hij zei nee, dan kom je er niet in, werd hem duidelijk gemaakt. Dan hoop ik dat Jezus jullie vergeeft zei hij nog en wandelde weer 30 km om Rome uit te komen zonder in de baseliek te zijn geweest. Nog eentje, hij kreeg in Girona nergens gratis water, mensen stuurde hem naar een bar en in een bar moest hij 2 euro betalen, dus geen water. Na Girona kwam hij in een klein dorpje en vroeg aan een mevrouw wat water, ze nodigde hem uit om in een restaurant mee te gaan eten, betaalde 2 bier voor hem en bood hem thuis onderdak aan, om in de ochtend een goed ontbijt voor hem te maken en daarna gaf ze hem nog een flink lunchpakket mee.

Wat een verhalen deze man had en iedere keer zei hij, als het ergens mis gaat zorgen ze daar boven dat het weer goed komt.

IMG-20160428-WA0000

Vandaag ruim 34 km gelopen en dan kom je in Aureil aan, blijkt Ad bij een demente dame geboekt te hebben gisteren en is mevrouw er helemaal niet en vangt ook geen pelgrims meer op.

Gelukkig door een andere lieve vrouw,Marie-Caroliene opgevangen. Ze heeft heerlijk voor ons gekookt, een streekgerecht uit Brecht. Heerlijk, een soort pannekoek met kaas en ham en in het midden een ei, een groot gevuld bord en toen vroeg ze, nog eentje en wij alle twee heftig ja schudden. Zit nu nog te boeren zo zwaar op de maag en mmmh lekker. Morgen gelukkig een soort rustdag.

1. Jan Damen:
    28 april 2016
    Mooi verhaal weer Berrie en mooi dat het goed verloopt allemaal.