dag 47 en 48

1 mei 2016 - La Coquille, Frankrijk

Limoge, een bijzondere stad met hetzelfde vluchtige leven als wij in Nederland.

De kerk was heel mooi van binnen en een prachtig park er omheen.

20160429_15512120160429_15503720160429_155213

We hebben , Ad en ik lekker op een terrasje een plat du jour genomen à 8,50 en een half litertje wijn van 5 euro. En super lekker.

20160429_124712

Helaas geen plaats voor ons bij de zusters en dus maar noodgedwongen uitgeweken naar het seminarie, wel een hele nette kamer maar geen ontbijt.

Om half acht 's morgens vertrokken richting Flagvinac, wel anderhalf uur nodig gehad om de stad uit te komen. Redelijk weer met alles wat je kunt verzinnen, hagel, regen en zon. Wel weer een prachtige wandeling. De foto's komen de volgende keer omdat mijn fototoestel aan de oplader ligt.

Mijn zoon nog een felicitatie gestuurd met zijn 32ste verjaardag. En al vrij vroeg in Flavignac aangekomen na weer een dikke 30 km onder de voeten.

In de pelgrimsopvang kamen na een uur ook Ben en Paulien ons gezeldschap houden. Paulien had hele lekkere(te dure) wijn gekocht en trakteerde, lief hé.

Een uur later kwamen ook Jan en Toos aan maar die moesten naar de camping omdat er maar 2 stapelbedden waren in de opvang.

Daarna hebben we in het plaatselijk restaurant gezamelijk heerlijk gegeten voor 11,50 inclusief de wijn en ze vulde de wijn bij, zoveel als je wilde. Ongeloofelijk voor die prijs. Ook de kaasplank was voortreffelijk en echt alles inclusief.

Vanmorgen na de koffie weer vroeg op pad, ook vandaag weer een dikke 30 km naar La Coquille. Hier hebben Ad en ik een Chambre hotel geboekt en op 1 mei alles dicht, geen avondeten dus omdat het hier alleen B&B is.

Na wat wandelwerk hebben we een pizzakar gevonden, dus toch avondeten, dank Jacobus.

Morgen 37 km dus nu vroeg naar bed.

Wel weer een prachtige dag gehad.

Het gaat jullie goed ajuus.

Ad en Berrie

20160501_143336

1. Marie-Caroline:
    2 mei 2016
    bonjour Berry !
    i try too send tou photots, but I dont know how ! If you are interrested, give me your mail, I can join photos.
    very beautiful pictures of Limoges! I dont manage to translate, is it well "néerlander" ?
    I send you and Adrien my best wishes and remembers
    Marie-Caroline
  2. Berrie:
    20 juni 2016
    Sorry my mailadress is [email protected]