Eerste en tweede dag C.P.

11 juli 2018 - Porto, Portugal

De eerste dag zit er op. Soms zit het mee soms zit het tegen. Om 2 uur kwam Thijs ons ophalen en bracht ons naar Weeze. Staan we vrij snel bij de douane en 2 goed  en 1 verkeerd. Heb ik niet goed opgelet bij het boeken op internet en mijn eigen naam gebruikt in plaats van mijn doopnaam. ff gaan wijzigen bij dat bureau daar, zegt de douanier tegen mij. De vrouw achter de bali schut haar hoofd bij het zien van de instapkaart en mijn paspoort. Hopla na 2 minuten is het geregeld. nieuw instapkaartje op een kassabonnetje. En toen vraagt zij: Cash of creditcard????? OF IK EVEN 160 EURO wil betalen. Die zijn helemaal van de ratten besnuffeld. Discusieren heeft geen zin en dus na veel pijn en moeite haal ik 160 euro uit mijn portomonnee. De reis liep snel en voorspoedig en ik moet zeggen precies op tijd. We hebben 2 uur en 20 minuten in een rijtje gezeten , terwijl 2 gecamoufleerde olifantjes ons van alles wilde aanprijzen. vliegtuig vol en niemand kocht iets. Ik had medelijden met het zwetende en zuchtende stewardesje die 50 kg te zwaar was en bestelde een pilsje. Ja hoor 2 keer genaaid houd beter, 5 EURO VOOR EEN BLIKJE BIER met plastic glaasje.

20180710_183317

Het blijft toch altijd een beetje spannend als je in een vreemde stad aankomt. we gingen met de metro naar de stad een rit van 26 min. en die kostte 2,40. gelukig een meevaller. Aangekomen in het centrum hebben we eerst wat gegeten in een restaurantje, fish en chips en we konden meteen de teloorgang van de Belgen zien op tv. Jammer maar helaas. Ik vond ze wel goed spelen en pech hebben. Na de heerlijke maaltijd en navraag aan de ober op pad naar het appartement. Onderweg nog een 2 tal keer de weg gevraagd en ja hoor gevonden......... bellen..... niets er word niet opgedaan en de telefoon niet beantwoord. PANIEK, nee hoor zeg ik tegen Made : Jacobus helpt ons. En ja hoor een viendelijke jonge man komt aangelopen en laat ons het appartement zien, Devi roept Ohhh wat schattig. Klein maar midden in de stad en voor 40 eurie per nacht en alles aanwezig wat je maar nodig hebt.

Dag 2, Vanmorgen eerst naar de bakker, zitten we naast, lekkere chocolade broodjes en sandwiches met ham,ei,spek,salade,tomaat en 3 sneetjes geroosterd rood hoppa 3 euro. Zo is het wel leuk op vakanie. Vandaag in de kathedraal onze eerste stempel gehaald en bijna alle bezienswaardigheden bekeken, alvast een uurtje of 5 ingelopen. Wat een mooie stad. Straks nog ff lekker eten en dan op tijd naar bed, morgen een hele lange dag voor de boeg om de stad uit te komen, de eerste etappe is 32 km.

Tot horens,

p.s. de eerste gebedjes voor de foute mensen zijn gedaan.

1. Pieter:
    12 juli 2018
    Leuk begin! Geniet ervan saampjes!