dag 50 en op de helft.

3 mei 2016 - Périgueux, Frankrijk

We zijn flink opgeschoten na La Coquilla. In 1 dag 40 km gelopen maar we hebben besloten dat voorlopig maar niet meer te doen. Je bent dan eigenlijk alleen maar afstand aan het overbruggen en kunt een stuk minder genieten van de omgeving.

Voor dat we in La Coquilla aankwamen kwamen we nog een grappige garagedeur tegen.

CIMG1231

De omgeving was ronduit prachtig.

CIMG1239

Ook de moestuintjes liggen er overal prachtig bij.

CIMG1243

Onderweg naar Sorges nog een mooie kerk tegen gekomen.

40 km stappen ben je echt blij dit bord te zien.

CIMG1244

Mooie pelgrimsopvang en bord dat me deed glimlachen.

CIMG1245CIMG1246

Er was ook een medepelgrim uit Mechelen, Antwerpen. Hij was inmiddels 2 maanden onderweg. Nog een foto met hem en van Annieck die als vrijwilligster daar werkzaam was.

CIMG1248

Vanmorgen, ja de 50 ste dag vertrokken naar Périgueu. Een heerlijke dag weer met mooi weer en een prachtige tocht door de bossen, ook weer verschillende herten gezien van dichtbij. Toen we in de bossen bij een picknicplaats kwamen zat daar een grote Franse familie heerlijk te genieten van eten en wijn. Spontaan nodigde ze ons uit om wat mee te drinken en te eten. En daarna werden onze rugzakken volgestopt met van alles, eieren,brood enz.

Nadat we in Pérignueux aankwamen eerst maar eens een flinke rustpauze genomen.

CIMG1255

Daarna zijn we naar de kathedraal gegaan om onze tampon te halen (stempel) blijft een rare naam.

Nadat we de mooie kathedraal hadden bekeken ging onze reis naar de vrienden van St.jaeques een pelgrimsopvang.

CIMG1260

Hier troffen we Louis uit Mechelen aan van gisteren. We zijn samen in het centrum gaan eten. Buiten stond een bord 3 gangenmenu voor 13 euro maar op de kaart stond die niet. Ad en Louis wilde al vertrekken maar ik zei, mijn buurman heeft dat trucje ook, we kunnen toch er gewoon om vragen? Dat werkte, een heerlijk 3 gangenmenu voor 13 euries mmmh echt lekker.

Zo dien ouwe gaat is pitten tis kwart over elf tot de volgende keer.