Dag 3

17 maart 2016

Wat een prachtige dag vandaag, van Meerhout naar Scherpenheuvel.

Mannu, de gastheer van afgelopen nacht is fysio en adviseerde me om een dagje rust te nemen. Eigewijze ik, natuurlijk niet. Dan breng ik je rugzak naar Scherpenheuvel stelde hij voor. Na enig nadenken was dat wel een goed voorstel en ik heb heerlijk gewandeld. In scherpenheuvel aangekomen stonden ze me al op te wachten met mijn rugzak CIMG0587

Wat was de natuur mooi vandaag, ik had dan ook een hele mooie route meegekregen die Mannu voor me had uitgeprint.

Vandaag vele vogels gezien vooral de specht is zeer actief maar ook een wielewaal en dat is erg vroeg in het jaar. Ik was rustig op mijn route aan het kijken en ik hoorde ritselen en stond plotseling oog in oog met een hert. Beide zeer ontdaan maar al snel nam het hert toch de benen.

In Scherpenheuvel de baseliek bezocht, mooi maar mij een beetje te commercieel. Ik zag dat ze zelfs auto's aan het zegenen waren, nou ja zeg.CIMG0585

Ik heb net mijn kamertje toegewezen gekregen in het pelgrimshuis en ga nu mijn overnachtingsadres proberen te regelen voor morgen en nog een warme maaltijd proberen te scooren in het centrum.

1. Mannu en Linda:
    17 maart 2016
    Hier nog een blog van uw voorganger Theo:
    Lieve groet
    Mannu en Linda
  2. Jos:
    17 maart 2016
    Mooi man dat je zo geniet van je nog prille avontuur. Kan alleen maar mooier worden.
    Groeten uit Spanje.
    Jos en Rosa
  3. Berrie:
    17 maart 2016
    Echt genieten dankzij hele lieve mensen
  4. Jan Damen:
    18 maart 2016
    Berrie, ik heb nog een tip ik weet niet of iemand het je al verteld heeft maar je moet je schoenen niet helemaal tot boven dicht knopen zolang je op vlakke stukken loopt. Als je ze helemaal tot boven dicht knoopt krijg je problemen. Alleen in de bergen tot boven dicht en op vlakke stukken een oog lager vast strikken. Succes verder.
  5. Hans Wijnands:
    18 maart 2016
    Goed bezig kerel. hoop dat de zon snel weer gaat schijnen. Dat wandelt aangenamer.