dag 30 en 31 een maand voorbij 750km

14 april 2016 - Vézelay, Frankrijk

In Cravant hadden we verzocht vroeg te ontbijten omdat we meer dan 30 km wilde lopen zodat we de volgende dag vroeg in Vezélay zouden zijn.

Het was vochtig warm en de heuvels soms erg stijl met voor je en achter je mooie vergezichten.

CIMG0797CIMG0798

Na enkele uren flink doorstappen kwamen we in het bos Bil tegen. Gezellig zitten kletsen en hij warmde water voor me op. Uit mijn rugzak toverde ik een paar zakjes oploskoffie en dat smaakt dan zo lekker op dat moment.

CIMG0803

Nadat we onze plannen verteld hadden en we voor 15 euro incl. ontbijt zouden overnachten en de volgende dag rond de middag in Vezélay zouden zijn besloot Bil om met ons mee te gaan.

Onderweg gezellig met hem gekletst een prachtkerel en ieder zijn camino.

We sliepen in een plaatsje met helemaal niets dan het onderkomen, ook geen kookgelegenheid. Dus brood en we hadden nog cuisje en fruit en dankzij de brander van Bil ook thee en koffie. Gezellig met hem nog uren zitten kletsen over ons leven.

CIMG0808

Vanmorgen weer vroeg uit de veren en om half acht zaten we aan een heel goed ontbijt met veel lekkere koffie en melk en jus, voor Franse begrippen erg goed.

Na wat klimmen en dalen pfffft kwamen we bij een bord dat het nog maar 10 km was.

CIMG0810

Na enkele stevige klimmen zagen we de kathedraal al liggen.

CIMG0813

We waren voorbereid omdat in Reims hetzelfde beeld was en dan ben je nog anderhalf uur onderweg en de kaart liet flinke hoogteverschillen zien.

Een boer sprak ons aan en liet een bijzondere steen zien die hij 50 jaar geleden gevonden had.

Toch nog maar even een pauze ingelast en Bil vertelde over zijn avonturen in het bos als hij 's nachts in zijn hangmat lag. Met grote wilde zwijnen rond zijn tarp en 2 nachten geleden had hij nog flink zijn billen bij elkaar geknepen toen er boven zijn tent in de boom 2 grote uilen zaten en de hele nacht joehoe riepen. Haha geweldig verhaal.

CIMG0811

Nadat we het kerkje van Jean Jack voorbij liepen begon het echte klimwerk, mijn god wat was ik blij dat ik boven was en bij de kathedraal aankwam.CIMG081420160414_160031De kathedraal, rechterfoto binnen links is Jean Jac.

Beneden in de kerk wordt de vewondering nog groter, zo mooi

20160414_160739

Uiteindelijk ons gemeld bij de zusters voor de overnachting. Morgen beginnen we aan onze volgende stap richting het zuiden. Bil gaat via Nevers en Ad en ik via Bourges omdat we beiden nog niet helemaal pijnvrij zijn en over Bourges is het niet zo mooi maar wel vlakker.

CIMG0818

Net nog even een kaarsje op gaan steken in de kathedraal voor iedereen waar ik van hou.

20160414_160200

Tot de volgende keer xxx

1. Davina van Duinen:
    14 april 2016
    Hey Berrie, de 1ste mijlpaal is bereikt!! PROFICIAT!
    Geweldig!! keep on going!
    Mooie foto's ook weer!
    Tot snel weer dikke knuffel XX
  2. Jan Damen:
    14 april 2016
    the proclaimers/500 miles - YouTube
    Voor de eerste 750 km. Als je het 3 keer afspeelt ben je er.