dag 29

12 april 2016 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Vanmorgen in Collan zelf voor het ontbijt moeten zorgen. De koffie die ik al bijna 700 km meesleep had eindelijk zijn nut en konden van een lekker kopje koffie genieten bij het oude stokbrood. Om half negen gingen we op pad naar Chablis. Het werd een dag met flinke hoogteverschillen. Wel prachtige vergezichten over de wijnvelden.

CIMG0780CIMG0781

Wat ik nog niet verteld heb is dat Collan bekend is van de heilige Robert de bakermat van de orde van cisterciënzers (monniken) 1075-1111.

In Chablis aangekomen begrijp je waarom je er direkt mensen ontmoet uit nederland die in de omgeving een tweede huis hebben.

CIMG0782CIMG0783CIMG0784

Nadat we er koffie hadden gedronken en de boulangerie hadden geplunderd gingen we op weg naar Courgis. Vlak voor we Chablis verlieten kwamen we nog langs de wijn coöperatieven.

CIMG0785CIMG0786

Onderweg waren de boeren druk bezig en de lente liet ook van zich horen en zien.

CIMG0787CIMG0788

Van Courgis omhoog en omlaag naar Préhy met de olv-kerk uit de 16e eeuw.

CIMG0791

Uiteindelijk gearriveerd in saint-Cyr-les-Colons waar we in de gemeenteherberg hebben afgesproken. Op het plein treffen we nog een zonderling aan uit Tilburg: Bil. Hij reist met een tent en hangmat en slaapt openbaar. Ook hij is vanaf 15 maart onderweg. Ook hij heeft al heel wat ontberingen gehad. Petje af Bil.

CIMG0792

Hij begon met een rugzak van 23 kg . inmiddels schatte ik 16 kg. Ook hier had hij een Jas en regenpak in de vuilnisbak gegooid, welke ik er later uitgehaald heb en aan een plaatselijke zwerver heb gegeven die er heel blij mee was Bil.......

Morgen weer verder op deze enerverende tocht.

1. Jan Damen:
    13 april 2016
    Ik hoor 't al Bil gaat geen vriend van je worden.
  2. Christina Dafnopoulou:
    13 april 2016
    wat leuk allemaal.ik vind het zo geweldig dat jij dat doet!!!miss you!!!
  3. Jos Kouwenberg:
    14 april 2016
    Gefeliciteerd Berrie. Vandaag 1maand onderweg. Petje af.
  4. Hans Wijnands:
    28 april 2016
    Geweldig dat je al zo ver bent. Geweldig kernel ga zo door en maak een verslagje war ik volt end jar goedkooop kan slapped en teen.