dag 13

27 maart 2016 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

CIMG0635

Gisteren in Rocroi afscheid genomen van mijn lieve vriendin Made, was wel emotioneel, ik hou echt heel veel van haar.Mooi vestigingsstadje Rocroi en de rustdag deed me goed. Ik ontmoette een 62 jarige man met zijn dochter die vanuit Alphen zijn vertrokken. Leuk om wat ervaringen uit te wisselen en ieder doet de camino op zijn eigen manier.

CIMG0636

Vanmorgen regende het pijpenstelen dus ik besloot eerst maar eens op mijn gemak te ontbijten. Mijn volgende overnachting was maar 25 km verder. Jacobus was me goed gezind en de rest van de dag bleef het droog vanaf het moment dat ik vertrok. Van Rocroi liep ik naar Sévignet-la-Forêt. Om daarna de route te volgen naar Chilly. Ik kwam door een oud en mooi bos, tjonge prachtig. Wat heeft God toch mooie dingen geschapen.

CIMG0638

Toen ik uit het bos kwam zag ik een oude stacaravan en een stukje verder een drietal auto's staan met nl-kenteken. Ik besloot om polshoogte te nemen en Jos uit Den Bosch kwam me tegemoet. Het bleek om een project te gaan voor jongeren met een beperking.. Na een goed gesprek en lekkere sterke douwe egberts koffie vervlogde ik mijn weg naar L'Echelle met een prachtig kasteel.

CIMG0640

Ook een mooie kerk, zie onder foto's. Berrie de berggeit heeft het vandaag toch redelijk zwaar met sommige heuvels.

CIMG0643

Het lopen gaat steeds beter.

Na enkele mooie dorpjes gearriveerd in Aubigny-le-Pothées een prachtig dorp dat oorspronkelijk is ontwikkelt door de rijke kerk van Reims waar Clovis is gedoopt in de 5e Eeuw. Toen ik op mijn slaapadres aankwam lag er een enveloppe bij de poort met instructies en bleek dat er nog  2 pelgrims zouden komen/zijn.

Theo uit Leeuwarden was er al, 82 jaar, ongeloofelijk. Ook zijn verhaal, op 18 januari dit jaar is zijn vrouw overleden waarmee hij bijna 58 jaar was getrouwd. Een tijd later kwam Peter uit Roosendaal., ook een verhaal.. De eigenaars zouden er om 18.00 u zijn en hadden alvast voor ons een Leffe blond in de koelkast gezet. Om 19.00 u gingen we aan tafel. Nu weet ik pas voor het eerst wat de franse keuken is, tjonge, niet te geloven zo lekker, eerst een salade, nee niet wat je nu denkt, echt tot in de perfectie, toen schapenvlees met rijst, aardappeltjes en boontjes, zo lekker. Een kaasplankje nog nooit zo lekker gehad, vooral de blauwe schimmelkaas. En toen........ Een chocolademouse mmmmh en natuurlijk nog warme suikerkoek. De specialiteit van de Franse Ardennen. Tijden het eten de nodige verschillende wijnen zoals rosé als entrée en een streekwijn en een bour..lait hik ik kan de naam niet meer onthouden. Echt geweldig tot morgen xxxx

CIMG0641

1. Ronny De Boel:
    27 maart 2016
    Het is echt wel een beleving ,goed bezig Berrie laat alles goed verlopen ,succes!
  2. Jan Damen:
    27 maart 2016
    Ja al die verhalen en alle soorten mensen die je ontmoet is geweldig.
  3. Monique:
    28 maart 2016
    Hoi Berrie,
    Die reisverhalen van jou, daar geniet ik echt van.
    Het is zo leuk om te lezen, en ik weet dan ook dat het nog steeds goed met je gaat. Ik ben nu al trots op je, je bent een kanjer.
  4. Christina Dafnopoulou:
    28 maart 2016
    Hoi Lieve Berrie ik vind het zo geweldig dat jij dat kan...en je verhalen zijn super.ik vrtrek morgen weer naar eindhovrn uit Griekenland.jij krijgt de gtoeten van Antonie hij vind het ect ook top.
    Groetjed christina
    Ik denk dagelijks aan je en ben trots op jr.een top prestatie.
  5. Davina van Duinen:
    29 maart 2016
    Berrie, wat een leuke verhalen toch. Ik zie ook dat je geniet van alles om je heen! Er is ook zoveel te zien, en wat een mooie foto's! En wat betreft: la cuisine francaise..... Er is geen betere keuken als de franse keuken!! Wat heerlijk; vaak met knoflook bereid, mooie salades, en tot slotte de heerlijke franse kazen!! hahhaha. GENIETEN!!!!!!!!!!! Courage et amuse toi bien!! A bientot!! X