Dag 14, 2 weken gelopen

28 maart 2016 - Wassigny, Frankrijk

De weg naar Reims gaat wel meevallen zei Jean-Marie gisteravond, het is niet zo ver maar een 3 á 4 dagen lopen. Dat valt mee dacht ik. Waar ik geen rekening mee gehouden had, was het weer. Tjonge alles gehad vandaag als het niet zachtjes regende, regende het keihard of hagelde het. Er was op een zeker moment zo'n zware onweersbui dat ik gehurkt onder mijn poncho heb zitten schuilen terwijl de bliksem links en rechts insloeg. Het waaide verschrikkelijk en ik zag op een zeker moment de vogels die van mij opschrikte achteruit vliegen. Rond 2 uur werd het een beetje droog en kon ik mijn slaapadres bellen.het werd 14 km verderop in Wasigny. Ik belde en aan de andere kant hoorde ik zeggen: hoi met Jos. Jos uit Tilburg woont hier 18 jaar en runt een leuke boerderij.Ik had al gehoord van je Berrie : Zei hij, ik kom je in het centrum ophalen en breng je daar morgenvroeg weer terug.

Het weer had vaak dan ook vrij spel.

20160328_103030

Op een zeker moment wilde ik tussen de ezels gaan staan.

20160328_105203

Toch maar door en een stuk door het bos, wel nat maar even geen wind.

20160328_105528

Ook met slecht weer oog voor de mooie omgeving en nog een groot hert gezien.

20160328_145835

Zit nu bij Jos en een medepelgrim Peter, dezelfde van gister. Lekker bij de warme kachel en sterke koffie.

Morgen weer verder, Jacobus een beetje minder mag wel.

1. Inge:
    28 maart 2016
    Wauw Berrie, ik verheug me iedere dag weer op je verhaal. Ben trots op je, wat een avontuur! Succes morgen xx
  2. Ariejan Korevaar:
    28 maart 2016
    Goe bezig man, knap hoor!
  3. Loek:
    28 maart 2016
    hey Jacobus laat je gewoon ff voelen what life is
  4. Jan en Hannie van Leest:
    28 maart 2016
    Hert wat knap van jou dat jij dit gaat doen !!!Ik/wij staan versteld ! Heel veel sterkte , je hebt nog wat metertjes te gaan ,maar houd moed, jij komt er wel.Wij blijven je volgen via jou reisverhaal .Gft.Van ons Jan en Hannie.
  5. Jeanne van Stratum:
    28 maart 2016
    Poe, poe ! Dit noemen ze afzien. Gelukkig is elke dag anders. + - +-dagen, ze komen na elkaar, afwisselend. Misschien gaat het morgen beter. Een ding... Berrie:" CHAPEAU!" KUS!
  6. Kees:
    29 maart 2016
    Geniet vooral van het slechte weer nu Berrie, des te mooier wordt het voorspelde lenteweer aan het eind van de week!
    Ben trots op je man.