dag 9

25 maart 2016 - Givet, Frankrijk

Givet, mijn eerste dag in Frankrijk. Aangekomen bij de refuge gisteren werd ik meteen opgewacht door de beheerder. In de lokale buurkroeg werd ik door iedereen hartelijk begroet met bon jour en een hand van de mannen en twee kussen van de vrouwen, misschien iets voor bij ons, is het ijs meteen gebroken. Het was er heel gezellig maar ik ben toch na elke dag erg vermoeid en ik vroeg aan de waard waar ik kon eten, hij zei niet hier maar over de brug (pont) , ik heb gekozen voor een snelle hap, friet hamburger. In de refuge was ik alleen en het was er heeeeeel stil. En alleen, maar dat was ook mijn bedoeling, eens goed nadenken over mijn leven en hoe ik het voor elkaar heb gekregen er zo een puinhoop van te maken. Maar goed 's morgens na het opruimen van het primitieve hokje weer op pad en elke dag hetzelfde eerst beginnen met pijn in mijn voeten, als dat over is krijg ik het warm en tenslotte wordt mijn schouder pijnlijk tot ik dat niet meer kan uithouden. Dan stop ik krijg het koud en gaan de 3 (zo noem ik ze) weer van voor af aan.

Mensen spreken je iedere keer aan, vragen of je het in 1 keer gaat lopen, schudden met hun hoofd en zeggen bon camino o.i.d. N og een paar foto's van Givet met het enorme fort Cherlemont. Ga er maar eens een weekendje heen zo een mooie stad.

CIMG0622

CIMG0623

Prachtig, er valt nog veel meer te vertellen over Givet, zoek het maar eens op internet.

Hup daar gaan de 3 weer.

1. Mannu en Linda:
    25 maart 2016
    Hallo Berrie,
    Vandaag kwamen vriendelijke mensen uw wandelkar ophalen. Deze is dus veilig terecht en daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    Buen camino en groetjes aan de 3!
    Mannu en Linda