dag 10

25 maart 2016 - Viroinval, België

Van Givet de hele officieële route gevolgt tot Mazée. Eerst nog langs de maas waar de gebroeders bever bezig waren gewwest.

CIMG0624

Maar in Chooz het binnenland in. Al snel kwam ik er achter dat de behulpzame man in Givet mij aan de verkeerde kant van de maas had laten lopen waardoor ik een stuk om moest lopen. Ik had helemaal niet in Chooz moeten komen maaaar wat een geluk in Chooz was een hotelletje open en ze hadden koffie. De eigenaar trakteerde diverse keren op bonbons en schudde ook zijn hoofd, Normaal zie ik geen pellegrins hier zei hij. Het was me te moeilijk om uit te leggen dat ik verkeerd gelopen was dus ik liet het maar zo. Wel een bijzonder mooi dorpje.

CIMG0625

Verder naar Hierges, omhoog en omlaag pffft beenspieren die dat niet gewend zijn hihi, strakke benen.

CIMG0626

CIMG0627

CIMG0628

In Hierges, ook een geweldig mooi dorpje verwonderd naar het kasteel gekeken.

CIMG0630CIMG0629

De weg naar Mazée werd versperd maar ik moest er toch echt door, was toch wel een beetje bang

CIMG0633

Eindelijk Mazée in zicht.

CIMG0631

Ik slaap in een chambrehotel, niemand anders aanwezig.

De tandloze eigenaresse ontvangt me met een brede glimlach en vraagt hoe laat ik wil ontbijten en zegt nog snel goede nacht. Daar zit ik weer, boven op een heuvel, niets in de buurt, geen eten, ijskoud dan maar vroeg naar bed. Nou ja ik had nog 2 sneetjes brood en een blikje sardientjes en een appel, truste, ik geniet van de stilte.

1. Jan Damen:
    25 maart 2016
    Mooi verhaal Berrie, goed dat je nog wat eten bij had. Het komt vaker voor dat er niks te eten is of dat de winkels gesloten zijn. Dus goed om altijd wat bij te hebben dan kunnen ze je ook niet verrassen. Pakje noedels of zo weegt niks en in geval van nood wat warm water er bij en je maag is weer gevuld. Succes verder.