dag 6 weer een grens

20 maart 2016 - Hélécine, België

Een hele fijne dag met hele lieve mensen in Héliciné, lieve wist niet hoe ze het naar mijn zin moest maken. Ze had lekkere quisè gebakken met spek en eentje met zalm en broccolli. En speciale biertjes voor mij gehaald, midlife crisis (kent ze me eerder) en daarna nog heerlijke rode wijn. Weer zo'n heerlijk stabiel gezin met een lieve man en 2 prachtige zonen waarvan de jongste tegen mij zei ik heet nobody terwijl hij een prachtige naam had: Pepijn. Vanmorgen ging Lieve verse broodjes halen bij de bakker en zei tegen me , pak maar koffie als die klaar is,alsof je er thuis hoort, zulke fijne mensen. Ze pakte nog stukken qiuce en zelfgebakken cake voor me in, gaf me een zoen en zei bon Camino, ik kon vandaag alles aan.......

CIMG0602

Vandaag geen land of taalgrens gepasseerd maar mijn grens. In Éghezée geen slaapplaats te vinden en dan is Namen (Namur) nog 17 km. Ik dacht ff flink doorstappen dan. In Namen werd het me even te veel en ging op een bankje zitten en dacht ik blijf hier. Stopt er een jonge man met zijn auto spreekt geen woord nederlands of engels maar ik kon hem het adres van de jeugdherberg laten zien. Oh cinq km iets van vijf , hij zag in mijn ogen dat ik er door zat en hij zei get in. In zijn mooie audi bracht hij mijn naar de jeugdherberg. Was ik ff blij. Ik dacht alles te lopen maar nu ging het niet meer . vandaag ook geen foto's gemaakt. Morgen beter.gezellige jonge uit montreux Canada.

Oh ja toch een van mijn kamermaatje.20160320_185315

1. Davina van Duinen:
    20 maart 2016
    Hey Berrie!! Fijn dat je zo goed volhoudt! RESPECT!! Wij hebben gisteren nog aan jou gedacht en op jou geproost! Zet um op jongen, we zijn trots op jou!
    Ook zo leuk jouw verhalen te lezen, al die indrukken, en je maakt zoveel mee. Wat een schat van herinneringen zal dat opleveren. TE GEK!! Heel veel succes!! Keep on going!!
  2. Rob:
    20 maart 2016
    Positief blijven berrie , je kunt het !
  3. Jos:
    Morgen beter, hoer is het pok triest na PSV Ajax 0-2
    Groeten Jos
  4. Inge:
    20 maart 2016
    Hou vol menneke, heel dapper! x
  5. Mannu en Linda:
    20 maart 2016
    Jacobus is nooit veraf. Doe het rustig aan en daag Jacobus niet uit.
    Buen camino
  6. Ronny De Boel:
    20 maart 2016
    Goed bezig met een prachtig iniatief ,veel sterkte op u trip en ik duim alvast!
  7. Ariejan Korevaar:
    20 maart 2016
    Hey Berrie, knap hoor dat je zo een uitdaging helemaal alleen durft aangaan. Vandaag de man met de hamer even ontmoet zie ik. Een goed bord met eten en een flinke nachtrust zal je goed doen. Heel veel succes morgen! Ariejan
  8. Berrie:
    20 maart 2016
    Dank voor alle mooie reacties, de steun doet me goed
  9. Christina Dafnopoulou:
    20 maart 2016
    Respect Berrie.rust lekker uit.
  10. Monique:
    21 maart 2016
    Het gaat goed berrie, hou vol ben trots op je. Dikke kus
  11. Hans Wijnands:
    22 maart 2016
    Kom op kerel. de moet nog niet laten zakken. je gaat nu in de richting van de champagne streek. Denk maar aan al die glazen die op je staan te wachten. je kunt het.