dag 20

4 april 2016 - Baye, Frankrijk

Vandaag begonnen aan een korte route omdat mijn been erg pijnlijk is. Ad, de medepelgrim heeft dezelfde blesseure en staat ook niet te springen.

De lieve mensen van ons slaapadres hebben al gebeld naar Baye voor onderdak bij de leken die wonen in het kasteel aldaar. Het zijn mensen die alles samen delen en leven volgens de leer van Jezus. Het is een prachtige dag en Ad en ik doen het rustig aan. Onderweg een lange rustpauze in het zonnetje

CIMG0683

CIMG0684

Onderweg veel van dezelfde beelden, eerst akkers, bulten en dan wijnvelden en klimmen en auwie.... Dalen.

CIMG0685

Omdat we het rustig aan deden voelde mijn been steeds beter maar de koffie was geweldig toen we aankwamen en waar die ingeschud werd haha

CIMG0686

Ja dat schaaltje voor op de tafel.

Wel een prachtige locatie en de non? Die ons opwachtten verwees direkt naar thorn in Limburg waar ze mede-leken hadden zitten.

Kijk eens hoe mooi het chateau is

CIMG0687CIMG068820160403_16244120160403_162436

Toen kreeg ik de beleving van mijn leven; we werden uitgenodigd voor de mis waarna we gezamelijk zouden gaan eten.

Het begon heel mooi met een non en gitaar over Jezusse en toen kwam de pastoor binnen en toen....... Niets, helemaal niets na een half uur eindelijk mijn achterbuurman viel in slaap en verbrak de stilte en de enige beweging tot dan toe. Na 5 min stil....... Eindelijk! Na een uur riep de pastoor 10 keer iets over jezus en toen was de mis voorbij, weet hoe lang een uur dan duurt?

Het eten was goed en meteen werden we weer voor de ochtendmis uitgenodigd. Ad zei dat die leuker was, ik had me namelijk verslapen hihi.

Ze hadden wel ontbijt voor me bewaard en na 2 emmers koffie gingen we op weg naar Sezanne.

1. Jeanne van Stratum:
    5 april 2016
    Met jullie onderdak is niets mis. Fijn dat je jezelf ook eens op een foto hebt gezet. Ben blij dat je er nog goed uitziet. Je kapsel begint weer te groeien. Heb je er nu zo'n 1/4 van de afstand opzitten? Gezellig dat je met z'n tweeën loopt. Maak goede afspraken, dat je kunt melden als een van jullie twee, weer alleen verder wil. Doe Ad de groeten van mij. Berrie sterkte met je blesuren en geniet van alle mooie en fijne dingen die je tegenkomt. Kuske !!!!!!