dag 19

2 april 2016 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Het was maar stil toen ik na het eten in de parochie in Épernay terug keerde. Ik was zo moe dat mijn luiken vrij snel dicht vielen. Vanmorgen ook geen ontbijt en dat valt dan best tegen zal ik je zeggen. Vroeg op pad met een pijnlijk scheenbeen, helemaal dik en rood. Auwie. De stad uitgelopen en op zoek naar een bakker, natuurlijk de verkeerde straten. Aan de grens van de stad staat er een Mac-drive, ik er heen. Gesloten, het is net na achten en ik kijk hoe laat het open gaat, niks te vinden. Teleurgesteld draai ik me om, om weg te gaan hoor ik een stem achter me: Bonjour monsieur , nog wat en ik hoor coffee. Ik maak een vreugde dansje en mijn brede glimlach laat de werkster die net naar buiten is komen lopen lachen. Met de ene hand voor de mond en de andere wijzend naar een bankje, vraagt ze hoeveel suiker. Ik zeg geen, ik bedoel suiker hihi anders ook geen koffie. Tja had je maar beter je best op school moeten doen Berrie met Franse les bij meester Strijbos, je hebt de kans gehad..........net als met zoveel andere dingen! Ze bracht me een enorm grote beker koffie en chocolademuffins. Ze verontschuldigde zich dat de muffins wat koud waren. Dat er zulke mensen bestaan. Na de koffie vervolgde ik volop zwaaiend naar de werkster mijn weg. Onderweg toch nog een bakker gevonden waar ik mijn lunch gekocht heb.

Épernay, de stad van de champagne en de mooie heuvels er omheen lieten me zien dat de boeren al voorbereidingen troffen voor het nieuwe seizoen van groei.

CIMG0666

Die lange schrale uit Tilburg waar we een paar dagen gelden geslapen hebben zei, vanaf hier is het tot aan de pyreneën biCIMG0672jna vlak. Ik denk dat hij toch bij zijn enkels was afgebroken als hij gelopen had waar ik ben geweest. Daar krijg je wel mooie vergezichten voor terug.

CIMG0668

De uitspattingen van de diverse wijnhuizen waren niet van de lucht.

Ik maar niet alles gefotografeerd maar aan de nieuwbouw te zien, is de crisis hier ook voorbij.

CIMG0670CIMG0669.I

ben nu gearriveerd in Montmort, st. Lucy op een prachtige paardenranch samenkomst met Ad van der Corput uit Dongen. Zo dadelijk eten, ben benieuwd wat de pot schaft.

CIMG0682

1. Christina Dafnopoulou:
    2 april 2016
    ik vind het zo fijn om telkens iets van je te horen.een super toffe person ,ben jij.
    groetjes uit NL
  2. Henk Slomp:
    2 april 2016
    Je gaat hard Berry, nog even en je hebt mij ingehaald. Waar slaap je morgen?
  3. Jan Damen:
    2 april 2016
    Berrie, dat scheenbeen van je kan de voorbode zijn van botvlies ontsteking. Dit noemen ze ook wel tendiniti. Komt heel vaak voor bij mensen die lange afstanden lopen. Je moet het maar eens opzoeken op Google maar ik zou het ff een beetje rustig aandoen want als het doorzet heb je een probleem. Probeer ook geen 30 of 40km per dag te lopen want daardoor ontstaan dit soort blessures. Verder hoop ik dat je me niet te lastig vind met al m'n adviezen maar t is goed bedoeld vandaar. Succes verder.
  4. Berrie:
    3 april 2016
    Bedankt Jan. Mijn mede pelgrim die nu bij me is heeft hetzelfde probleem dus vandaag een korte afstand. Hij wil ook nog graag de ronde van Vlaanderen bekijken verder iedereen bedankt voor jullie lieve reacties
  5. Jan Damen:
    3 april 2016
    Nou geniet van het wielrennen dan.
  6. Hans Wijnands:
    4 april 2016
    Berry goed bezig kerel. Ik ben net terug van een weekje met voetballes in Lloret. Heb iedere dag wat foto's op facebook gezet en de plaats laten raden. Daarbij was ook de katedraal van Jacob.
    Heb goede moet en we blijven je volgen
  7. Kees Vermeulen:
    4 april 2016
    Respect man.
    Pas op met dan been luister naar de goede adviezen van Jos.
    Els heeft vandaag een tia gehad.
    Sterkte en succes!