verslag van een week.

16 mei 2016 - Osserain-Rivareyte, Frankrijk

We zijn aan beland in de Pyreneeën na een week door les landes gelopen te hebben.

Het is ongeveer hetzelfde landschap als Brabant en de kempen met schale zwarte grond die door stistof heel arm is gemaakt en geen enkele humus meer bezit.

We hebben niet veel spannende dingen beleefd alleen heeft onze medereiziger Louis veel last van zijn knie en ik loop nog steeds met twee ontstoken archillispezen.

CIMG1371CIMG1372

In Captieux een leuke vrijwillgster in de pelgrimsopvang tegen gekomen. Ze vertelde van haar ervaringen op de camino en ik heb haar uitgenodigd om 's avonds met ons te gaan eten. 2 pelgrims, de man uit Budel en mevrouw uit Delft zeiden mee te betalen voor eten maar waren gevlogen voor de rekening kwam die gelukkig heel klein bleek.

Hennie, een bijzondere vrouw.

CIMG1376

Verder zie je onder de foto's nog de vele verwonderingen die we tegen gekomen zijn.

Inmiddels in de pyreneeën en omhoog en omlaag weer, nog 3 dagen en dan Spanje, weer een mijlpaal na  2 maanden onderweg.

1. Jan Damen:
    16 mei 2016
    In Spanje zal het een stuk drukker worden en weer een totaal andere Camino. Veel meer verschillende nationaliteiten. En je moet erg goed op je spullen passen ook in de auberges worden regel matig spullen gestolen. Laat dus niks onbewaakt liggen op je bed of zo.