dag 54

9 mei 2016 - Auros, Frankrijk

Het was weer een dag met heel mooi weer op weg naar Saint Ferme. We hadden gereserveerd in een refruge van de vrienden van santiago. Niet de dag zoals andere dagen met het lopen. Onderweg wilde Ad links omdat de weg waar we liepen nogal druk was maar ik ze dat is de verkeerde kant op. Nou zei Ad dan loop jij die kant op en wij deze. Toen ik om half vijf in st Ferme aankwam belde ik Ad en die gaf toe de verkeerde kant opgelopen te zijn. Ik stelde de vrijwilligers van de refuge gerust dat het nog wel even kon duren voordat Ad en Louis er waren. Ik kreeg van Nadie een biertje aangeboden en Daniël nam mijn pelgrimspaspoort ter hand. Ik had nu volop tijd om de foto's te uploaden naar internet. Toen ik dat gedaan had ging ik douchen en nog een biertje gedronken en Nadie had allerlei koekjes gebakken toen om half zeven eindelijk mijn 2 maten kwamen binnegestapt. Ze hadden bij een Engelse dame waar ze de weg hadden gevragen wel hun camino moment gehad met drinken.

Onderweg naar st Ferme verwonderde ik me weer over de natuur en helaas de dode dieren op de weg.

CIMG1312CIMG1326

CIMG1314CIMG1319CIMG1320

De rest van de mooie bloemen staan onder  de foto's

We hebben heerlijk gegeten in de refuge en een medepelgrim uit Brussel was jarig dus ook heerlijke aardbeientaart.

We sliepen met zijn zessen in 3 stapelbedden, ook een hele ervaring, vooral als er een snurkende vrouw op de kamer ligt..

's morgens afscheid genomen van de lieve vrijwilligers na een heerlijk ontbijt.

CIMG1336

Het is al weer laat maar de komende dag werd er 1 om in te lijsten, geheel onverwacht kwamen we uiteindelijk bij een wijnboer op leeftijd terecht om te overnachtten. Een prachtig verhaal voor morgen, ohja boeren, gefeliciteerd met het landskampioenschap.

Weltrustten bedankt voor jullie leuke reacties, ik geniet daar van

1. Kristine:
    Goed Berrie!!

Echt super knap!!

Groetjes van ons allemaal,!!
  2. Jeanne van Stratum:
    9 mei 2016
    Het was hier in Eindhoven 2 dagen feest! Mensen, drank, platte kar, blije supporters, muziek, happie-happie etc. etc . Ik heb niet alles meegemaakt, maar wel 'n bietje! Het was gezellig. Succes morgen!
  3. Jos:
    9 mei 2016
    Het was vandaag een zoon fisje hier in Eindhoven. Goede pelgrims tocht morgen.
  4. Inge:
    11 mei 2016
    En wij genieten van jouw verhalen Berrie, zet 'm op! xx
  5. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    22 mei 2016
    Hallo,

Ik ben een "stiekeme" volger. Vorig jaar heb ik dezelde reis gemmakt vanuit Tiel. Erg mooi om te zien dat je op veel dezelfde plaatsen slaapt. Erg herkenbaar.

Ik lees dat je bij Daniel en Nadege bent geweest. Dit Franse echtpaar heb ik vorig jaar ontmoet tijdens hun Camino. Diverse dagen mee op getrokken. Kwijt geraakt in Frankrijk en later weer ontmoet in Spanje.
    Dit jaar ga ik bij ze langs met mijn gezin tijdens de vakantie. Ze wonen in Troyes.

Met veel plezier lees ik je blg, geniet ervan.