dag 22

5 april 2016 - Allemanche-Launay-et-Soyer, Frankrijk

Vanmorgen ontbijt in het bejaardenhuis van Sezanne bij de nonnen. Ad zijn been was nog zeer pijnlijk en hij ging een dokter consulteren. Terwijl ik mijn spullen ging pakken stuurde Ad al een sms dat hij naar het ziekenhuis ging. Ik heb nog een tijd gewacht maar besloot om 10 uur om toch maar te vertrekken richting Anglure en dat was toch nog altijd 23 km. In Vendey kwam ik een opmerkelijke fles tegen.

CIMG0690

Het is een put die de grens markeert tussen Brie-champaenoise en de Champagne Crayeuse.

Rond 12 uur kwam ik langs een chauffeurscafe waaar ik koffie heb gedronken en een half stokbrood en cola voor onderweg kocht. Terwijl ik daar zat belde Ad dat hij met een lakenpyama in een ziekenhuisbed lag en dat er bloedmonsters, röntgenfoto's en diverse andere onderzoeken gedaan werden, ping ping.

Uiteindelijk niets bijzonders bij Ad gevonden, alleen 5 dagen rust.

Misschien zie ik hem weer onderweg. Op advies van een bekende uit Valkenswaard heb ik vandaag mijn schoen goed los gedaan en gelukkig zijn de meeste stukken vandaag bijna vlak, de pijn mindert.

Door alle commotie vandaag nog geen slaapadres gevonden, wel gebeld maar er wordt niet opgenomen.

Dan maar doorstappen naar het eindpunt daar is in ieder geval een hotel.

Na een zware regenbui klaarde de lucht op en het zonnetje ging schijnen en ik ging nog eens goed in het routeboekje kijken. Het was al vijf uur en ik begon een beetje te twijfelen. Een adres 1 km voor Anglure, ik belde en... Ja hoor er werd opgenomen. Met wat horten en stoten kon ik de man aan de andere kant duidelijk maken dat de overnachting voor vandaag was. En waar ben je dan vroeg hij, ikke, in de buurt. Maar ja leg dat maar eens uit. Hij riep nog kijk maar uit naar een voiture rouge en hing op. 2 minuten later stond hij voor mijn neus.

En dan geschiet er iets wonderbaarlijks, ga je zelf maar eens na: Staat een wildvreemde,ongeschoren en vieze natte ouwe kerel voor de deur, wat doe jij?

Deze mensen deden het volgende: ze gaven me een hand, stelde zich voor, vroegen of ik een biertje wilde. Na wat kleine gegevens uitwisselt te hebben, liet ze me mijn slaapkamer boven zien, wees me de badkamer en de handoeken en de zeep etc. en zei we gaan nog even boodschappen doen, doe alsof je thuis bent en oh ja dit is de wificode. HET BESTAAT!!!!!!!!

Mooi huis.

CIMG0692CIMG0691CIMG0693

Ik heb van de prachtige inrichting geen foto's gemaakt voor de privicy maar ik heb een geweldige slaapkamer. De badkamer is prachtig met alles er op en er aan.

Genieten!

1. Jan Damen:
    5 april 2016
    Mooi dat de pijn verminderd.
    Groeten ouwe pelgrim.