Pablo de segur hoog in de bergen.

13 juni 2023 - La Pobla de Segur, Spanje

Gisteravond eenvoudig gegeten in Puigcerda, Girona, Spanje. Was maar 10 minuten rijden. Eerst zijn we daar nog naar de supermarkt gegaan en lekker fruit en fris ingeslagen. Verwonderd dat 5 liter zonnebloemolie maar 9 euro kost.

Het plein waar we lekker maar eenvoudig gegeten hebben was Spaans gezellig.

20230612_204727

20230612_204749

Na het eten, waar we nog ontzettend gelachen hebben om mijn parkeer wijsheid.

Zondag hadden we de auto in de stad in een ondergrondse garage gezet en ik was verwonderd dat de slagboom automatisch open ging.

Op de terugweg de parkeerautomaat helemaal rond gesnuffeld maar je moest een inrijkaart hebben om te kunnen betalen.

Toen we de garage uit gingen, ging de slagboom gewoon open. Ik met mijn wijsheid "dat komt omdat het zondag is"

Gisteravond gebeurde precies hetzelfde, alleen Toen we in de garage gingen parkeren, zei ik tegen Made "hoorde ik nou een piep"

Jaaaa zei Made, ik hoorde die ook.

Laat ik voor de vakantie nou een tol poort apparaat gekocht hebben bij de ANWB. Die werkt dus ook in die garage,  wat oen die ik was, dacht dat het parkeren gratis was.

Die rekening krijg ik nog wel thuis.hi hi.

Tot laat in de avond nog gezellig zitten kletsen met Noelle onder het genot van een biertje en wat versnaperingen.

Made vertelde dat ze verzot was op planten en hoe mooi ze de bloemen in de tuin van Noelle vind.

Heb dus nu een kofferbak vol met planten.

Vandaag een geweldige mooie rit gehad en omdat we niet zo ver hoefde te rijden, een omweggetje gemaakt naar Andorra.

Daar kwam ik er achter hoeveel de regering van ons steelt.

Met prijzen van Andorra kunnen de lonen met 30% omlaag.

Een pakje sigaretten 3,50 euro, boodschappen 40% goedkoper en ff tanken, ik viel van m'n autostoel.

20230613_105916

Tja Markje je bent geen goede moeder voor ons landje.

In Peblo de Segur aanbeland, tis hier erg mooi.

We zitten in een goedkoop familie hotel.wel heel knus.

Tot schrijfs,

Berrie en Made.