Les Moutiers-en-Retz.

22 juni 2023 - Les Moutiers-en-Retz, Frankrijk

Het zegt u waarschijnlijk niets. Les Moutiers-en-Retz ligt ten zuidwesten van Nantes. Een dorpje met nog geen 1600 inwoners. Om iets bijzonders te ontdekken heb ik Eliza niet nodig.

20230619_141426Nog even terug naar eergisteren. Lourdes was voor ons prachtig en toeristen vriendelijk.

Tarbes was een echte Franse toeristen plaats. Onze airbnb was voortreffelijk en Valerie een geweldige host.

Gisteren na het ontbijt vertrokken naar onze huidige verblijf. De laatste dagen van onze vakantie moeten we grotere afstanden afleggen. In mijn bedrijf heb je vakantie van maandag tot vrijdag (alleen in Uden) mafkezen.  Bij het plannen had ik dus rekening gehouden aankomende weekend te moeten werken.  Gelukkig niet.

Eerst had ik meerdere stops met kortere afstanden gepland maar Made had liever langere afstanden met 2 nachten per stop. Vandaar 3 stops met 450 km tussen. Voor mij geen probleem.

Terug naar Gisteren,  een geweldig B&B. Een rustige reis naar onze nieuwe overnachting.

20230621_174523

20230621_174533

We werden begroet door adhd Patrick van 67 jaar. Zelf super enthousiast over zijn charme hotel. Heee en terecht. Prachtige woning een onberispelijke tuin met een prachtig gedoentje. Een super leuke vrouw, Sylvia, en een lief poesje.

Na de kennismaking met een biertje werden we rondgeleid in Patricks domein. We hebben een prachtig grote kamer met een enorme badkamer en een groot dakterras. Op het dakterras een combimagnetron en een koelkast, koffie, thee. Echt top voor 90 euro voor 2 nachten voor 2 personen inclusief een geweldig ontbijt.

In de avond op advies van Sylvia naar een restaurant in het dorp. In het dorpje werd het begin van de feste de muzica gevierd. Overal muziek maar geen eten.

Met de auto verderop in een ander dorpje gegeten.

20230621_205354vis natuurlijk,  aal.

Hierna nog ff uitbuiken bij het strand

20230621_21261820230621_212841

Hierna zijn we maar terug naar onze B&B gegaan na onze ineverende dag. Nog ff relaxen,  ik heb nog ff naar jong oranje gekeken.

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt met aardbeien en zelfgemaakte jam en heerlijk vers stokbrood en croissantjes. En een soepkom koffie. Patrick en Sylvia kwamen steeds vragen of we nog iets wilden hebben.

Na het ontbijt een lange strandwandeling gemaakt.

20230621_174620ohja de tuin

20230621_21294220230621_213019

20230622_104353

Na 3 uurtjes wandelen door het mulle zand ben je weer blij terug te zijn.

Na een heerlijke douche gaan lunchen.  Als je het nog niet weet? In Frankrijk kun je het beste 's middags gaan warm eten,  goedkoper, lekker en een 3 gangenmenu voor ongeveer 16 euro.

20230622_142017

Na deze bezigheden lekker siësta gehouden.

Deze avond,  terug naar dit geweldige restaurant. Zo lekker gegeten vandaag. Made zei:"een smaakexplosie. Beter kun je deze culinaire ervaring niet uitdrukken.

20230622_142031

'S avonds wel een stuk duurder. What the hack, tis vakantie.

Nu nog na een avondwandeling lekker relaxen op ons dakterras. Made is al de volgende verblijfplaats aan het bestuderen.

20230622_223122

Morgen naar Rouen, onze laatste stop voor 2 nachten en dan is naar huis gaan ook altijd een  feest.

Tot ons laatste verslag, liefs, Berrie en Made.