Nieuwe locatie, Tarbes (Fr)

18 juni 2023 - Tarbes, Frankrijk

Na het wandelen gisteren zijn we bij ons hostel op het terras neergestreken. Het was 29 graden maar door het dreigende onweer voelde het wel 35.

Wat smaakte het biertje heerlijk,  ook de tapas was geweldig.

20230617_133038

Na deze versnaperingen zijn we ff een siësta gaan doen en lekker douchen.

Rond de klok van 6 uur weer naar het terras gegaan. Het had inmiddels flink geregend met heftig onweer.

De wijn smaakte voortreffelijk en het werd steeds drukker. Heerlijk dat gevoel, geen enkele toerist te bekennen.  Na een paar dagen is iedereen een beetje nieuwsgierig en we werden keer op keer hartelijk begroet. Ze zeiden vanalles tegen ons maar van dat Baskisch versta ik toch geen hol. Een glimlach en si si deed vaak al wonderen.

Er zat een oude man naast me en we hebben ons een breuk gelachen. Een jonge vrouw bukt bij een tafeltje voor ons. Ze had een veel te strak en veel te kort jurkje aan.

Door het bukken ging het jurkje tot aan haar buik omhoog en wat bloot kwam liet  iets te raden over.

De oude man en ik keken elkaar aan, hij brabbelde wat en toen kwamen we niet meer bij.

Onverstoord trok de vrouw alles weer goed.

De oude man schudde nog wat en verdween.

Bij de video kun je zien hoe druk het er was en wat een herrie. De Spanjaarden lullen de hele nacht door.

Vanmorgen de spullen in de auto gezet en bij de bakker een ontbijtje genomen mmmmmh, heerlijk.

De reis naar Tarbes liep voorspoedig en rond half 2 kwamen we aan bij de airbnb. Een rondje spoorzoeken voor de sleutels maar een paar minuten later waren we binnen. De hostes had al laten weten dat de koelkast gevuld was en er een paar biertjes koud gezet waren. Om na de reis de dorst te lessen.

We hebben eerst maar koffie gezet en de broodjes opgegeten die we Vanmorgen bij de bakker hadden meegenomen.

Wat een verademing de airbnb dan zijn hotelkamers maar bezemkasten.

20230618_14012720230618_14014020230618_140147en een heerlijk terras

20230618_140116Zometeen maar een koud bierke open trekken en daarna de omgeving verkennen.

Morgen rijden we naar Lourdes,  een 20 tal minuten hiervandaan.

Tot morgen, groetjes,

Berrie en Made