Lyon, een metropool.

8 juni 2023 - Villeurbanne, Frankrijk

Iedereen die van de snelweg is gegaan in Lyon weet dat het een hele tour is om op de juiste plaats te komen.

Ik had er voor gekozen om naar het stadsdeel Villeurbanne te gaan en dat bleek een goede keus.

We hebben een mooi appartement

20230608_091524

20230608_091528

En vanaf hier ben je met de bus in oud Lyon.

Een dagkaart tram of bus is 6,50 euro of een enkel 2 euro.

20230608_093148

Made vond de metro kei spannend,  ik ook wel als ik het wil toegeven.

Google maps helpt enorm als je de uitstaphalte wil weten. En Made al meteen zo slim om een foto te maken van de halte waar we zijn opgestapt.

De stad een beetje verkent, tjonge zo groot.

Daarna bij de Japanner lekker gegeten.

20230607_211057

Grote consternatie met een vrouw aan een tafel achter ons.

Er kwam een Engelsman, Dave, naast ons zitten en we raakte in gesprek.

Hij kwam uit Leeds en gaf over heel de wereld uitleg in academische ZH en UNI's over een nieuwe techniek in hersenoperaties.

Hij kreeg een deel van zijn bestelling en vlees en vroeg zich af waar de groente en rijst bleef.

De ober deed heel ongeïnteresseerd en we hadden het over het gedrag van de ober en dat hij sigaretten rokend rondliep.

De jonge vrouw achter ons begon met schreeuwerige stem te roepen dat de ober dat zelf moest weten en dat we niet achter de rug van de ober om zo moesten praten.

Al snel was rust terug gekeerd en ging ik naar het toilet.

Bij terugkomst was er heel veel ophef tussen Dave en de vrouw achter ons waarbij vuisten werden gebald en over en weer allerlei verwensingen geschreeuwd werden.

Uiteindelijk bleek de vrouw Made aangevallen te hebben waarbij Made heel verbaasd en stil was.

Hierop was Dave opgestaan en had de vrouw weggeduwd.

Het personeel was er tussen gesprongen en suste de zaak.

Even later kwamen vriendinnen hun excuses aanbieden en namen de vrouw mee.

Toch nog lekker gegeten en met heerlijke wijn.

Vanmorgen lekker ontbeten.

Vandaag gaan we Lyon verder ontdekken.

Groetjes Berrie en Made