de zesde week meer dan 1.300.000 stappen volgens de app fit

21 april 2016 - Neuvy-Pailloux, Frankrijk

Gekozen voor de goedkopere overnachtingen.

Gezien het slinken van ons budget hebben Ad en ik er voor gekozen om een beetje meer op onze centjes te passen, we zaten de laatste weken nogal boven ons budget.

We zijn nu alleen in pelgrimsovernachtings plaatsen en dat betekent geen wifi en zelfs vaak geen telefoonbereik. Vandaag slapen we bij een mevrouw die de pelgrims een warm hart toe draagt en echt goede wifi heeft. Eindelijk alle foto's op kunnen laden.

En nu mijn verhaal terwijl iedereen al slaapt. De broer van Ad en zijn vriendin uit Liempde lopen 3 dagen met ons mee. Relaxte eerste dag vandaag. We zijn uit Vezélay vertrokken en het regende de hele dag. Ook de tweede dag was erg nat. Weet je hoe fijn het is als je na 2 dagen regen in een heel klein dorpje aan komt en je treft dit aan...

CIMG0831CIMG0832CIMG0833

En dan blijkt de douche ook nog kei-heet heerlijk

CIMG0837

De kosten heel laag en eten in overvloed een warme kachel en een goed bed.Meer heeft een pelgrim niet nodig.

De omgeving was weer prachtig en de natuur betoverend.

CIMG0843CIMG0881

Zoveel mooie dingen weer gezien, kijk maar bij de foto's.

Ad en ik schieten inmiddels flink op zonder blessures, dat betekend niet zonder pijn. Elke dag doet het wel ergens zeer vooral na drie uur 's middags. Dan begint die zak achter op je rug altijd te zeuren en ook je voeten beginnen te protesteren, zelf de spieren in je bovenbeen zeggen..... Is het niet genoeg voor vandaag?

Toch brengt elke dag zoveel verwondering en mooie dingen dat je die ongemakken op de koop toe neemt.

Wat mij opviel was dat ik gisteren via de broer van Ad (Jan) allerlei informatie kreeg over Nederland, de wereld en over bijvoorbeeld voetbal en het me geen bal intereseerde. De rust in de verschillende kathedralen en kerken, de pracht van de natuur, de lieve mensen die ik ontmoet en me hun liefde en aandacht schenken, dat verdiend mijn aandacht. Elke dag heb ik comtact met mijn grote liefde en vertellen we hoeveel we van elkaar houden en hoe we elkaar missen maar we vinden beiden dat ik dit eerst af moet maken.

Ik bid elke dag voor mijn vrienden en mijn kinderen dat het hun goed mag gaan, alle anderen die mij onrecht hebben aangedaan geef ik het recht aan degene die dat aangaat.

Inmiddels vliegen de dagen en de km's voorbij. Nog een paar dagen en de eerste duizend km en 1.500.000 stappen zitten er op.

Het is wel soms erg zwaar en ik hoop mijn einddoel te bereiken. Als dat om een of andere reden niet mocht lukken dan was het dit allemaal allang waard.

Lieve vrienden en familie ik denk elke dag aan jullie.

20160421_212119

1. Jos Kouwenberg:
    Mooi Berrie, geniet er van als echte Brabanders
  2. Christina Dafnopoulou:
    ik mis je echt en ben ook heel trots op je!!1
  3. Kees:
    22 april 2016
    Ja, daar doe je allemaal voor Berrie. Als ik je verhaal goed begrijp wordt na al die ontberingen alles zo relatief. Dat is toch het mooiste dat je kunt bereiken!
    Hou dit gevoel heel erg lang vast vriend!
    Ben trots op je.