Pamplona, uit elkaar alleen verder.

24 mei 2016 - Cirauqui, Spanje

In Pamplona hebben Ad, Louis en ik afscheid van elkaar genomen. We zijn nog gezellig uit eten geweest en ik nam voor de eerste keer Paella en die smaakte verrukkelijk. Maandag dus alleen vertrokken, Ad stuurde me nog een foto uit San Sebastian waar hij een route wil lopen voor hij naar huis toe moet, om te gaan werken. Louis moest nieuwe steunzolen laten maken (de oorzaak van de pijn in zijn knie).

Het was alleen lopen weer even anders maar het schoot flink op en hijgend en puffend kwam ik boven op de Alto del Perdon. ongeveer 300 m flink steil omhoog. Weer bleek dat het lopen van de afgelopen maanden je een flinke voorsprong geeft op andere. Ik passeerde vele andere pelgrims. onderweg nog even wat foto's gemaakt.

CIMG1456CIMG1457CIMG1468CIMG1469

Natuurlijk de bekende foto boven op de heuvel.

Daarna ging het verder via het dorpje Uterga, de was op straat hihi

Onderweg weer wat foto's gemaakt die waarschijnlijk al een miljoen keer gemaakt zijn, alleen een stomme k-amerikaan liet mijn fototoestel vallen.

Na 24 km maar eens gestopt voor de lunch.

Ik weet niet waar de appels staan maar ze maakte er cider.

Na de lunch mijn weg vervolgd omdat 24 km waar de meeste hun dagtocht stoppen nog niet aanvoelde om te stoppen.

Aan het einde van de straat stond een ooievaar mij na te staren vanaf zijn toren.

CIMG1481 In de kerk Jacobus nog bezocht.

Na een 32 km vond ik het genoeg en ben gestopt in Cirauqui, een hele leuke herberg gerunt door Ainhoa en Josera. De stempel was een rood hartje, lief hey.

Na de douche en de was een lekker koud biertje en wat kennis gemaakt met de overige pelgrims. Een aantal kwam uit Ierland en een mevrouw uit Australië. Ze nodigde me uit om bij hun te komen zitten en het werd heel gezellig.20160523_195831

Vandaag weer dezelfde afstand afgelegd maar nu door niemandsland.

Onderweg nog een gedenkteken van een overleden vrouw uit Denemarken tijdens de camino.

Heerlijk de eenzaamheid door de Navarra.

Onderweg wel gratis wijn in de beroemde fuente del vino.

ook de jongens van gisteravond waren van de parij.

Flesje vol gedaan en verder nog 20 km naar Los Arcos en niets ertussen alleen maar een hele hete zon. Ben er nu en ga eens kijken waar ik kan eten.

Tot de volgende keer maar weer en bedankt voor de support. xxx