dag 1

15 maart 2016 - Postel, België

Vandaag de eerste grensoverschrijding Ik ben nu in Postel.

Vanmorgen vroeg op en naar Eindhoven gereden, het afscheid van Made viel zwaar. Iets na 6 uur ben ik aangelopen en via Veldhoven,Steensel en Eersel naar Postel. In de Abdij werd ik hartelijk ontvangen en nadat Pater Bennie mij mijn kamer en het sanitair had laten zien was er koffie. Alles ziet er keurig uit en is recentelijk vernieuwd. Om 18.00 uur ben ik naar de kerk gegaan en de gezongen mis gevolgd. Erg indrukwekkend. Meteen een kaarsje voor Wai Ying en Dolf opgestoken.

Na de mis gegeten samen met andere die hier om allerlei persoonlijke omstandigheden verblijven in het klooster voor een korte tijd. (leken) Als tegemoetkoming mochten we de afwas doen.

Wat is de natuur toch mooi.

1. Jeanne van Stratum:
    15 maart 2016
    Bedankt, de volgende hoeft pas af je aankomst! De rest mag je gebruiken voor een "KOPJE THEE". Want je moet goed eten,
    drinken & luisteren naar tante Jeanne.
  2. Davina van Duinen:
    15 maart 2016
    Berrie, het is dus nu echt al begonnen! Geniet van alle indrukken die je nu opdoet en alle nieuwe dingen die je gaat zien, proeven en meemaken! Kijk de komende weken vooruit en concentreer je op alle nieuwe dingen die je gaat zien. En als jouw lieve vriendinnetje de ware voor jou is, zal zeker op jou wachten...dus als ik jou was, zou ik me daar niet zoveel zorgen om maken. Zet um op!!!!
  3. Rob:
    15 maart 2016
    Veel respect voor je , doe het je niet na
  4. Inge:
    Dat 'klinkt' als een goeie eerste dag Berrie! Trots op je. xx
  5. Theo & Hetty:
    15 maart 2016
    Heel benieuwd naar alle belevenissen onderweg. Het blijft een mooie route de 'camino'. Geniet ervan, Theo & Hetty
  6. Kristine:
    Succes Berrie!!
    Groetjes van ons!!
  7. Henk Slomp:
    16 maart 2016
    Hoi Berry je kent me niet maar ik loop voor je. Misschien komen we mekaar wel tegen. Buen camino
    Henkslompgaatnaarsantiago.WordPress.com
  8. Sien en Jeroen:
    16 maart 2016
    Hoi Berry

Weer een vreemde die je volgt
    We hadden al eerder gezien dat je ging starten, en ja we volgen jou en Henk hahaha
    We zijn deze weg al bewandeld en zijn besmet met het Santiago virus :-)
    Groetjes uit Valkenswaard
    Bon Camino