dag 26,27 en 28

11 april 2016 - Collan, Frankrijk

We verlieten Troyes met een grote glimlach op ons gezicht. We moesten voor een super de luxe slaapplaats en een  geweldig ontbijt een tientje per nacht betalen. Mijn been voelde een stuk beter dankzij de zalf van Ad die hij in het ziekenhuis had gekregen.

Troyes uit en door de winderige vlaktes op weg naar Foret-Chenu.

CIMG0738

Na een 13 tal km kwamen we in Laines-aux-Bois waar we de resten aanschouwden van de ruïnes St-pierre-es-Liens.

CIMG0740

Zo liepen we door naar Sommeval waar we op ons gemak nog wat restten uit onze rugzak op peuzelden. De weg naar Foret-Chenu viel nog niet mee met veel klimmen en dalen. Maar wel prachtig in bloei staande koolzaadvelden.

CIMG0743

Toen we aankwamen werden we hartelijk ontvangen door mevrouw Lillianne Lebasque en die vertelde dat we met zijn drieën in het vakantiehuisje zouden slapen, de derde was Serge een fransman uit Reims die naar Vezelay loopt. Het eten was vooral veel dat mevrouw had klaar gemaakt en de wijn en de biertjes smaakte goed. Erg knus was het in het huisje, ik in bed, Ad met een deken op de grond en Serge op een campingbedje in de keuken. 's morgens floten de vogels enorm, zo mooi.

Om 9 uur gingen we met zijn drieën op pad en Serge had de volgende slaapplaats geregeld. Onderweg eerst even gestopt bij een jachthut. Het weer was voortreffelijk.

CIMG0749

We liepen door zeer oude bossen en genoten van de prachtige bloemen en de natuur die uit zijn winterslaap komt.. Het was soms nog stevig klimmen en dalen

CIMG0751

En dan loop je door dorpjes en geniet van de oud Franse boerenomgeving.

CIMG0754

En dan kom je door een gehucht genaamd Les Chaillots en roept een mevrouw hey jongens koffe?

Dat sla je als pelgrim niet af. Het werd een heel leuk gesprek, stoelen en een tafel werden naar buiten gesleept. Uiteindelijk zei mevrouw Claudie, willen jullie misschien ook wat eten? Natuurlijk een pelgrim slaat niets af. En zo kregen we een uitgebreide maaltijd en werd het heel gezellig, glaasje wijn erbij en natuurlijk kaas en ook nog een toetje. Met foto's afscheid genomen

CIMG0756CIMG0757CIMG0758CIMG0759

Daarna naar een wat groter plaatsje Ervy-le-Chatel en wat mooie foto's natuurlijk. Alleen de supermarkt was open en omdat we op een chateau zouden slapen en niets konden verwachtten maar wat ingeslagen.

De korenbeurs

CIMG0761

Van daaruit naar Miezeres, tjonge wat een pokke-eind.

Het chateau was overweldigend mooi, helaas zei de beheerder vanavond hebben we geen eten. Laten we in een straal van 15 km niets kunnen vinden... Maar dan komt Jacobus en die helpt je.

Toen we op onze kamer kwamen vroeg een man of we met hun wilde mee-eten?

Ze hadden een weekend met de familie gehad en bijna iedereen was naar huis en ze hadden zoveel over. We hadden een geweldig diner met martini en witte en rode wijn en streekbier en als klap op de vuurpijl voor de toetjes Champagne. Het eten was teveel om op te noemen.

20160410_20101320160410_201002

Daarna van de ondergaande zon nog wat foto's gemaakt en een stukje van het Chateau.

20160410_191938

Vandaag een regenachtige dag en verkeerd gelopen maar uiteindelijk in Collan aangekomen en we zorgen nu voor onze eigen maaltijd.

Morgen verder richting Chablis en Vézelay de andere foto's staan onder dag 24 en 25.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Slomp:
    11 april 2016
    Ik ga morgen ook naar chablis
  2. Adri Vos:
    12 april 2016
    Ik volg je verhaal iedere dag maatje...ik sta verteld van je inzet en veerkracht om zo ver te lopen...chapeau...jaja, ik spreek ook een woordje Frans...haha...geniet van je reis...!!