dag 21

4 april 2016 - Sézanne, Frankrijk

Na een rumoerige nacht met veel onweer en regen was de zon deze morgen teruggekeerd. Vol goede moed gingen Ad en ik strompelend op pad naar Sezanne, toch nog 25 km want we wilde de abdij van Reclus zien.

CIMG0689

Toch uit de 13e eeuw.

Van hier uit gingen we weer van bos, akker, wijnveld, door diverse dorpjes naar Sezanne.

Je wordt overal aangesproken of je onderweg bent naar Santiago. Eh ja zeg je dan en ik zeg dan: Ik heb liever dat je vraagt of ik zin heb in koffie, tot er iemand zegt, oh ja natuurlijk, ik zet ff het water op. Dan blijkt het om een vlaamse te gaan die met een Fransman is getrouwd.

Met mij ging het vandaag eigenlijk wel wat beter maar voor Ad vrees ik.

Morgen neemt hij een beslissing of hij doorgaat.

In Sezanne zitten we nu in het bejaarden tehuis bij de nonnen, eentje is dol enthousiast dat ik duits spreek.

Tot morgen maar weer, ik hoop dat de blessuur verdwijnt.

20160404_175351

1. Jan Damen:
    4 april 2016
    Wel een mooie omgeving daar. Ik lees dat je nog steeds last van je scheenbeen hebt. Ik heb nog ff op Google gekeken en het is verstandig om het regelmatig met ijs te koelen en 's avonds iets om hoog te leggen. Probeer anders ook je schoen nog wat losser te doen of als t mooi weer is en niet te heuvelachtig op sandalen te lopen. Je kan ook nog iets van een pijnstiller met ontstekings remmer pakken. Alleen met die pijnstiller uit kijken dat je niet alles naar de klote loopt omdat je de pijn niet voelt. Verder de afstand een paar dagen verkleinen naar 15 of 20km. Zet 'm op verder.
  2. Mannu en Linda:
    5 april 2016
    Dag Berry, is de speelse hond van de nonnen er niet meer?
  3. Berrie:
    5 april 2016
    De hond was er met mijn hoed vandoor. Wat een leuke ervaring hier weer onbeschrijfelijk.
  4. Jan Damen:
    5 april 2016
    En heb je de nonnen ook nog kunnen bekeren?
  5. Jeanne van Stratum:
    5 april 2016
    Wat is het daar mooi. Ik heb net op internet zitten kijken waar je ergens zit kijken. Ook heb ik gezien dat je er +/- 470 km op hebt zitten. De rest gaat vast ook lukken. Ik vind het kei knap/stoer/ geweldig/goed etc. van je. HET GAAT LUKKEN !
  6. Advandencorput.reislogger.nl:
    6 april 2016
    Bedankt voor slaaptip in Allemanche Launay et Soyer bij familie Maclin.